www.leriasdebea.blogspot.com

Translate

luns, 14 de marzo de 2022

O BRINCO TURQUESA

 



Antes, cando se perdía algún animal ou obxecto valioso, había por costume dicir os responsos a San Antonio.  Non vou escribilos aquí porque pódense atopar en internet pero debo advertir, que non dabonda con lelos. Para que fosen efectivos, había que memorizalos e dicilos sen equivocarse. A persoa que tiña por costume utilizalos, era unha persoa de moita fé relixiosa,  devota a San Antonio e confiada en obter os seus favores. 

Na miña casa, esa persoa  era miña nai. Cada vez que perdiamos algo,  o primeiro que facía era irse a un lugar tranquilo e dicir en voz alta os responsos. Se non se equivocaba, había moita esperanza de que o obxecto perdido, aparecese. Tamén se usaban para protexer ás persoas que tiñan que facer algo arriscado. Lembro que mesmo me responsaba nas viaxes  para que non me pasara nada malo.

Eu non aprendín os responsos e aínda que así fora, non tería aquela fé ou confianza en alto grao que ela tiña. Estaba convencida de que todo había sair ben. Era unha muller moi positiva. Eu, pola contra, optei por saber agardar, confiando, iso sí, que as cousas aparecen cando non as buscas e no sitio menos pensado.

Cándo cheguéi á casa, votei en falta un brinco (pendiente) de bisutería barata pero que me gustaba. Pensei que me debera caer polo camiño, de volta da cidade ao baixarme en algúns sitios. Preguntei nun deles se algúen o encontrara. 

Xa o dín por perdido e non me molestei mais en buscalo. Onte, cando remexía entre a leña, a ras de chán, vin algo de cor turquesa. O que menos pensei foi que podía ser o brinco perdido. Ata que o recollín e vin que o era. Fixo o meu día! 

Deixo aquí o poema que me inspiróu.


Eo non son de xoias

e menos a diário

pero cando cadra

sácoas do armario.

Aos brincos turquesa

chegoulles a hora.

Ao final do día,

un dentro, outro fóra?

O feito esquecín

non sen certa pena.

Pasaron os días,

e remexendo a leña,

dun brinco saltou

o brinco turquesa.

15 comentarios:

  1. Muito curiosa esta tua crónica, onde nos informas das vicissitudes associadas a esta pedra preciosa, a turquesa, e como por mero acaso encontraste o brinco perdido!

    Muito interessante.

    Votos de uma excelente semana, com muita saúde.

    Beijinhos, amiga Beatriz!

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. Fantástico! Que ben, cando sucede así levasunha alegría.
    Lindo poema para lindo brinco.
    Casualmente cando fun a Castroverde a presentación do libro de Xesús, levaba uns que me gustan moito tamén, cor vermella, logo achegoche foto.
    A noite, ao ir deitarme na (Na Pociña de Muñiz) notei a falta de un😔 eu nese momento do que menos me lembraba era de falar co santo Antonio, que ben sabía que habría que rezarlle,😬😃eu quería o meu brinquiño, busquei na roupa que saquei por si estaba enganchado, encima da cama e, nada, non deu señais de vida, pensei: nada, foi en algunha aperta das que dei e me deron.
    Pero, pola mañá ao pousar os pés no chan, o primeiro que vexo foi, o meu brinquiño brillando no medio do cuarto, menudo espertar feliz que levei.
    Menos mal que non rezara o san Antonio porque, levarías el o mérito, hahaha.
    Aperta fonda, Bea!!!

    ResponderEliminar
  3. Muy linda y risueña, esta hazaña del encuentro del pendiente turquesa y si no fuera la leña, sería la ardilla la que en tus manos pusiera esa joya querida...amiga Beatriz graciñas.
    Un abrazo

    ResponderEliminar
  4. Ola Bea!

    Interesante historia e fermoso poema. Xa se sabe que a fe move montañas. Pola miña parte non teño moita fe no divino pero si no mundano (en ocasións) e eu tamén son da opinión de que as cousas aparecen cando non as buscas e no sitio menos pensado.

    Un bico,
    Iria

    ResponderEliminar
  5. Um brinco com o qual não brinco visto que é um lindo brinco
    .
    Uma semana feliz …saudações cordiais
    Poema: “” Um Monstro a Matar “”
    .
    Pensamentos e Devaneios Poéticos
    .

    ResponderEliminar
  6. Bom quando recuperamos algo que nos é caro e que julgávamos perdido, Bea! No Brasil, principalmente na zona rural, também temos essas "rezas de Santo Antonio", como aqui são chamadas! Meu abraço, amiga; boa semana.

    ResponderEliminar
  7. Aparecem sempre onde menos esperamos.
    Bjs

    ResponderEliminar
  8. Meu pai sempre rezava o responso de Santo António . Desde menina que sempre me lembra de gente procurá-lo quando perdiam ou eram roubados quaisquer objetos. E lembro-mo que quando ele dizia que aparecia, sempre aparecia, mas às vezes ele dizia às pessoas que nõa tivessem esperança que não iam aparecer. Um dia perguntei-lhe como ele sabia. E ele disse-me que se ele se enganava a rezar, isso queria dizer que o objeto já tinha sido vendido ou dado, e tendo mudado de mãos o responso já não tinha efeito.
    Abraço e saúde

    ResponderEliminar
  9. Bea, São
    memórias tão
    preciosas que
    nos acompanharão
    sempre como
    a Poesia.
    Bjins
    CatiahoAlc.

    ResponderEliminar
  10. Ora ainda bem que o brinco apareceu e originou um poema bonito.

    Por experiência própria, sei que Santo António faz mesmo aparecer o que se perde!

    Abraço

    ResponderEliminar
  11. Mi madre decia que San Antonio y San Cayetano eran los mejores Santos. Hoy no soy de Santos pero si de algo poderoso a quien rezo y creo medito y cuando camino algo divino. Ha sido un placer el volver a leerte
    Mil abrazos

    ResponderEliminar
  12. Yo no creo en San Antonio, yo todo se lo pido a Jesucristo, y Él me hace todos los favores que le pido, aunque a veces se tarde, pero siempre llega el milagro. Mi Dios es Poderoso. Me alegro que hayas encontrado tu arete, el color turquesa me fascina. Es uno de mis colores predilectos. Un abrazo amiga Beatriz.

    ResponderEliminar
  13. ¿Qué es ser una persona transgresora?
    transgresor, -ra

    persona que quiebra o actúa en contra de una ley, norma o regla Se cree un gran transgresor, pero no es más que una pose.

    Me defines con esta palabra. Y bueno lo acepto
    Yo no defino a nadie
    Besitoas

    ResponderEliminar

Grazas por comentar, por empatizar e por vir en son de paz.