www.leriasdebea.blogspot.com

Translate

luns, 24 de maio de 2021

MULLER DOS SETENTA



Anos setenta, filla única, estudante, moza do rural interior de Galiza, cidadana do mundo....

Cando quería irme a traballar a algún sitio, lonxe da casa, noutros lugares de España ou no estranxeiro, sempre tiña que  sair ás agachadas. Apenas deixaba unha nota para tranquilizar a meus pais, cando ao levantarse, esa mañá, souberan que me fora.

Era duro despedirse cara a cara, sabendo que chorarían, berrarían comigo, non me deixarían  marchar, eu, abrandaría e acabaría por acatar os seus desexos.

Así que,  erguíame cedo, co pretexto de ir á cidade. Collía o autobús perto da casa e alá me ía ca miña equipaxe. Secadra para traballar na hostelería na Costa Brava catalana, para as vendimas en Francia, para Holanda ou para Suíza. 

Nada mais chegar  aos destiños, escribíalles, mandáballes unha postal, un enderezo e contáballes o ben que me ía no meu traballo.

A min coido que me viña de familia. Meu pai, con dezaoito anos, marchóuse ao País Basco, traballar nas minas e fixoo do mesmo xeito ca mín, sen dicir nada na casa.

Logo viñan as cartas de miña nai, sempre lamentando un pouco o que eu lles fixera, deixalos, así, daquela maneira... Pero como os chamaba, as veces, a un teléfono público que había na casa duns veciños, xa se tranquilizaban e así ía pasando o verán ata que volvía para empezar aulas en setembro.

Nunca me sentín culpable do que facía pois coido que era o correcto. Estudar ben todo o ano e logo buscarme un traballo nos veráns para ter algún carto e non ser tanta carga para meus pais, que sempre dicían que aquel era o último ano que me deixaban facer estudos e eu quería seguir e seguir estudando ata rematar unha carreira.

Eles non sabían que eu viaxaba en auto-stop a maioría das veces. Nono facía soa. Tiña amigas en Salamanca cas que viaxaba e traballabamos xuntas en fábricas, vendimas, hoteis...De térllelo dito, a cousa sería pior do que xa era. 

Pero era a única maneira de viaxar sen gastar, de coñecer sitios, xentes, culturas, falas...

Xa sei que non era moi normal. Eu non coñecín a ninguén mais, na miña bisbarra que fixera o que eu facía. Meus pais deberon pasalo moi mal tendo unha filla así... Eu faría o mesmo, se son nai dalguén coma mín. 

Hoxe, sego sendo a mesma: unha estrana entre a miña pouca vecindade, unha que non puxo a vacina, unha da que din que non é moi normal que faga ise tipo de cousas, que deixe medrar o pelo, co teña da cor natural que pola idade me corresponde e non pintado... Pois, hoxe, sego sendo a mesma, sí, e síntome orgulosa de selo. 

Resúltame difícil saber quén está equivocado. O por qué temos ideas tan diferentes. O por qué eu non encaixo aquí. Son a ovella negra, e ata o seguirei sendo dende que xa non camiñe por estes camiños. Daquela serei a pantasma solitaria que xa non ten a quén espantar porque non quedará apenas xente da miña xeración.



Video:

 The Voyager de Mike Oldfield  ten que ver con Galiza. Música celta así como ca historia que conto aquí. El tamén foi outro viaxeiro.

"The Voyager, pieza musical que da nombre a este álbum, con el que nos recuerda la imagen de aquella persona que recorre los diferentes senderos que pueblan este mundo en busca de nuevas y emocionantes aventuras en un intento por conocerse más a sí mismo y a nuestro planeta a lo largo de su peregrinaje"




 



35 comentarios:

  1. Olá, Beatriz!
    Excelente narrativa aqui nos deixas, de como foi a tua vivência e evolução através dos anos. Com as suas vicissitudes.
    Muito bem. Gostei muito.

    Beijinhos, e feliz semana!

    ResponderEliminar
  2. Autentica, eu quérote tal cual eres, así, auténtica, ti mesma. Como te entendo...apertas! Parabéns por ser ti pase o que pase e pensen o que pensen. Apertas. Guapísima eras e guapísima segues a ser.

    ResponderEliminar
  3. Para além de uma grande coragem, teve sorte. Quantas pessoas não partem na procura de um sonho e acabam desiludidas, frustradas, a gemer em muitos cantos. Lutou, vingou, agarrou as oportunidades da vida, tem o meu mais fervoroso elogio.
    Também vim da minha terra sozinho para Lisboa. Tinha 11 anos. Pedi emprego num café. Tive sorte. Gostaram de mim e, lá fiquei. Coragem minha, sim. Sorte também sim.
    .
    Cumprimentos poéticos
    .
    Pensamentos e Devaneios Poéticos
    .

    ResponderEliminar
  4. Hola Bea.
    Entrañable escrito de tus memorias en tu época de juventud. Yo pienso igual. Tienes que seguir estando orgullosa por tus recorridos por el mundo. Siéntete satisfecha y afortunada por todos aquellos viajes al extranjero. Piensa que otros no pudieron hacer nada, ni conocer mundo, por que había que trabajar en el campo y la pobre gente no se lo pudieron permitir.
    Tus padres siempre te han querido mucho y se muy bien que estaban orgullosas de ti.
    Que eras un ejemplar de hija para ellos, que siempre estábas muy pendiente de ellos y que nadie los cuido mejor que tu. Sólo su propia hija Beatriz.
    Que valias mucho y te pasabas la vida trabajando.
    Lo único que sucedia, es que en aquellos tiempos ya se viviva con desconfianza. El temor y miedo a lo desconocido a los padres de todos los hogares se preocupaban muchísimo por los hijos y lloraban cuando a un hijo lo enviaban lejos hacer el servicio militar o les tocaba ir a otro lugar para trabajar y poder salir adelante con menos esclavitud. Pero hoy día, la gente está muy escarmentada. Prefieren vivir en un pueblo pequeño que vivir en una ciudad. Por que buscan la tranquilidad, no el ruido del tránsito y las grandes aglomeraciones.

    Tus padres siempre hablaron bien de ti. Y de tú padre te aseguro que nos contaba cosas muy positivas sobre ti y lo trabajadora que has sido siempre.
    No puedes pensar que tus padres pensarán que hija más rara, por que no ha sido así. Fuiste y lo sigues siendo que eres una mujer maravillosa y guapísima. Currante nata.
    Te cuidas genial y mantienes tu tipo como si tuvieras 18 años. Eso sí se puede ver claro.
    Desde el móvil no puedo escuchar el vídeo, pero cuando lo vea desde mi ordenador te digo algo. De todos modos me encanta Voyager, Voyager, Voyager...
    Las fotografías son recuerdos que nos invita a sentirnos bien. Por todos los caminos que cada cual pudo recorrer en época de la bella juventud.
    Ahora en la época de jubilación también es muy buena etapa para conocer otros lugares. No dejar de hacer excursiones en grupo o por libre. Yo estoy deseando poder hacer alguna salida cultural que me gustan tantas. Ya ves, yo si que nací jubilada. Y nadie en la vida me pregunto cómo me gustaría que fuese mí vida. Jamás, nadie. Pues imagínate como me hubiese gustado que fuera.
    Me ha encantado tu tema. Es tan bonito... recordar siempre con una sonrisa o con ganas de seguir experimentando y consultando para aportar lo mejor para enriquecer tu precioso Bloc.
    Un abrazo de buenas noches.😘😘
    Hasta mañana. 😴💤☁️🌛☁️

    ResponderEliminar
  5. Pois se eso é ser unha ovella negra...que vivan as ovellas negras. Máis facían falta. Facer o que ti consideras bo e correcto para ti, reflexionar e seguir o teu propio criterio, sen ter que seguir o camiño marcado por normas sociais, que en ocasións son prexuiciosas ou enlatadas. A veces seguindo ao rebaño podes perderte a ti mesm@ 😉 Iria

    ResponderEliminar
  6. Nota: Por cierto, Bea. Yo, que tu escribiria un libro. Por que tus memorias de ciudad y rural son muy buenas. Redactas chapó. 🙋🏼‍♀️😘❤

    ResponderEliminar
  7. No eres la oveja negra, sino la oveja tierna que puede ver el mundo de otra forma

    Paz

    Isaac

    ResponderEliminar
  8. Que hermosas vivencias querida
    Bea,nos queda un bonito recuerdo
    y de todo el amor que les brindaste,
    siéntete feliz de haber cumplido y
    les diste tu amor,un gusto visitarte.

    Besitos dulces

    Siby

    ResponderEliminar
  9. Muy bonitas tus vivencias y aventuras viajando por todos lados, Beatriz...aunque tuviste que alejarte de tu casa paterna, te sirvió para madurar también. Un gusto recorrer tus letras. Un abrazo.

    ResponderEliminar
  10. Em resposta ao teu comentário, Bia eu
    te digo que li Don Quixote no meu
    celular, há anos...
    900 páginas para ver o autor (Miguel)
    fazendo "troças" da sua época.(cem anos)
    Por isso lançou mão de uma figura
    engraçada e do amigo nem tão menos.
    Um beijo e muito obrigado pela lembrança.
    Te amo.

    ResponderEliminar
  11. Magnífico relato verídico de uma vida dura.
    Gostei de ler.
    Beijo, saúde.

    ResponderEliminar
  12. Temos que procurar nossos destinos, não é? Eu deixei a casa aos quinze anos, para uma escola militar em outro estado... como os pássaros, voamos do ninho; e cada vez mais alto! Meu abraço, amiga; boa semana.

    ResponderEliminar
  13. Uma mulher livre e moderna.
    Com bom gosto musical.

    ResponderEliminar
  14. Elegiste tu destino y porvenir, a pesar de los inconvenientes, y en el camino cosechaste vida.
    Un abrazo.

    ResponderEliminar

  15. Cada uno se hace la vida que quiere y no le puede echar la culpa a nadie por eso...
    Un abrazo

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. mo hay edad preciosa no hay numeros de vida en nosotras vivamos al máximo y como querramos
      este mundo sim color

      Eliminar
  16. Olá, Beatriz!
    Passando por aqui, para desejar uma feliz quarta, com tudo de bom.

    Beijinhos!

    ResponderEliminar
  17. Gostei muitisimo do testemunho e admiro-te a coragem de viajar à boleia.

    Quanto ao resto somos muito parecidas: pessoas fora do quadrado, de cabelos grisalhos e sem apetência pela vacinação.

    Quanto a Mike sempre o admirei desde "Tubular Bells".

    Bicos

    ResponderEliminar
  18. Fazer viagens em auto-stop era segura há 50/60 anos. Hoje, nem pensar, principalmente para as mulheres.
    E qualquer caso admiro a tua determinação. Eu nunca fiz nem faria o que fizeste na juventude.
    Continuação de boa semana, amiga Beatriz.
    Beijo.

    ResponderEliminar
  19. Boa tarde 🌹😙 tudo lindo ❤️ bjs

    ResponderEliminar
  20. Beatriz,
    Te contesto en español, aunque sé que prefieres el idioma gallego, pero de los idiomas que hablo, este dialecto no lo he estudiado, por lo que no usaré traductores web para este fin, porque, creo que es una falta de respeto.
    Y si en los viajes podemos aprender nuevos idiomas y dialectos, aquí hago un viaje seguro y hermoso, en el contenido de tus palabras.
    Besos y buen fin de semana.

    ResponderEliminar
  21. Great article. I followed your blog now. Thx

    ResponderEliminar
  22. Olá, Beatriz!
    Passando por aqui, para agradecer a tua visita e comentário no meu cantinho,e desejar um Feliz fim de semana!

    Beijinhos!

    ResponderEliminar
  23. Vim te ver. Que bom que te
    achei em casa.
    Beijos, antes e depois do
    café.

    ResponderEliminar
  24. Ser diferente, propio, escoller outros camiños ou xeitos de vida é enriquecedor para a sociedade, tan tendente á estandarización. Esas experiencias daqueles tempos mozos abren a mente, saíndo de entreas árbores puideche ver o bosque. Enténdote, como non, eu.

    Un bo texto, de lectura doce

    ResponderEliminar
  25. Bom dia, Beatriz

    Um texto que é um relato da sua juventude vivida com coragem,
    para trabalhar nas férias, para poder continuar a estudar, conhecer outras culturas, num tempo em que as mulheres ainda tinham muitas restrições.

    Adoro música celta. Obrigada.

    Beijos.
    Bom domingo.
    Olinda

    ResponderEliminar
  26. A vida não se compadece com o imobilismo e, por vezes, é preciso agitar as águas para seguir vogando.
    Abraço amigo.
    Juvenal Nunes

    ResponderEliminar
  27. Olá, Bea!

    Foste uma moça aventureira e que sempre gostou de conhecer novas pessoas e culturas. Sempre te portaste bem e trabalhaste para poder comprar as tuas roupas e outras coisas. Compreendo o sentimento dos teus pais, mas tu querias progredir na vida e estudares, teres uma carreira, como de facto tiveste.

    Hoy, es una mujer que continua a gostar de passear e de conhecer novos lugares y pessoas. É a tua maneira de ser.

    Creo que tens hijos e decerto foste bem diferente dos teus pais, mucho mas livre, mas o mundo é outro.

    Eu fui y sou o oposto a ti. Sou mucho caseira e solament saio para ir para a escola. Soy poco curiosa e tengo medo de conhecer pessoas, que me podem fazer mal.

    Escutei o vídeo y gostei da canção. Vive a tua vida da forma que te der mais prazer.

    Mis visitas aos blogs son pocas, por que a escola me ocupa mucho tiempo. Espero que compreendas.

    Besos y bon domingo!

    ResponderEliminar
  28. ¡Que difícil resulta la vida a veces! Pienso que, hiciste bien, aunque yo también como padre de tres hijos y tres nietos me costaría entenderlo si un hijo se marchara como tú los hiciste. Aquella época que nos tocó vivir tanto a ti como a mí, no era una época tan cruel en muchos aspectos de la vida. Antes, se podía hacer auto stop sin mayores complicaciones, hoy día no es lo mismo. En aquella época, también era más fácil encontrar trabajo hoy día es más complicado. Yo creo que tu actitud fue la correcta por mucho que pesara a tus padres, así pues, no debes pensar en ello ya que hiciste lo correcto que hubiese hecho cualquier joven que quisiera estudiar, trabajar y ver mundo.
    Ha sido un placer leerte y conocerte un poco mejor amiga. Tu corazón es grande.
    Un abrazo y buena semana entrante disfrutando del campo y de su paisaje.

    ResponderEliminar
  29. Olá, Beatriz!
    Tudo bem por aí?
    Por aqui muito sol e ótimo tempo.
    Passei por aqui, para desejar uma excelente semana, com tudo de bom.

    Beijinhos!

    ResponderEliminar
  30. O meu domingo foi bom e o seu?
    Ah, que bom. Antes assim, não é
    mesmo?!
    Um beijo.

    ResponderEliminar
  31. Lo importante realmente no es ser oveja negra o blanca sino ser auténticamente

    Paz

    Isaac

    ResponderEliminar
  32. Por cierto, Bea.
    Esta tarde escuche desde mi ordenador el vídeo y me gusta esa música de sonidos para viajar en tren. Lo comprobé cuando íbamos a Lugo en tren y me inspiraba en escribir durante el viaje.
    Un abrazo de buenas noches.

    ResponderEliminar

Grazas por comentar, por empatizar e por vir en son de paz.